Všeobecné obchodní podmínky

BOHEMIA SPORT, spol. s r.o.

 IČ: 496 79 244

 

 

I.                   ÚVODNÍ USTANOVENÍ

1.1.            Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) prodávajícího společnosti BOHEMIA SPORT, spol. s r.o., IČ: 496 79 244, se sídlem Václavské náměstí 785/28, 110 00 Praha 1, provozovna: Strakonická 947, 341 01 Horažďovice, společnost je zapsána v obchodním rejstříku u městského soudu v Praze odd.C, vložka 89739 dále jen „prodávající“) upravují v souladu s ust. § 1751 odst.1 zákona č.89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění (dále jen „OZ“) vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy uzavírané mezi prodávajícím a jinou fyzickou osobou (dále jen „kupující“) prostřednictvím e-shopu prodávajícího. E-shop (Internetový obchod) je prodávajícím provozován přes  webové rozhraní  (dále jen „e-shop“).

1.2.            VOP je určen pro právní vztahy mezi podnikatelem (prodávajícím) a spotřebitelem, a nevztahují se na případy, kdy osoba, která má v úmyslu koupit zboží od prodávajícího, je právnickou osobou nebo osobou, která jedná při objednávání zboží v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci svého samostatného výkonu povolání.

1.3.            Ustanovení odchylná od VOP lze sjednat v kupní smlouvě. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními VOP.

1.4.            VOP jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Kupní smlouva a VOP jsou vyhotoveny v českém jazyce.

 

 

II.                UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY

2.1.            Smlouva je uzavírána na dálku prostřednictvím e-shopu, přičemž náklady na použití komunikačních prostředků na dálku hradí spotřebitel. Tyto náklady se však nijak neliší od základní sazby, kterou hradí spotřebitel za používání těchto prostředků (zejm.za přístup k internetu), žádné další náklady nad rámec celkové ceny kupující nemusí očekávat.

2.2.            Veškerá prezentace zboží umístěná na webovém rozhraní obchodu je informativního charakteru a nejedná se o návrh na uzavření smlouvy ve smyslu ust. § 1732 odst.2 OZ.

2.3.            Webové rozhraní obchodu obsahuje informace o zboží včetně uvedení cen jednotlivého zboží. Tyto ceny jsou uvedeny včetně daní a všech souvisejících poplatků. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány na webovém rozhraní obchodu. Tímto ustanovením není omezena možnost prodávajícího uzavřít kupní smlouvu podle individuálně sjednaných podmínek.

2.4.            Webové rozhraní obchodu obsahuje dále informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží, a o způsobu a termínu dodání zboží – to platí pouze pro případ doručování zboží v rámci České republiky.

2.5.            V případě, kdy prodávající nabízí dopravu zdarma, je předpokladem vzniku práva na bezplatnou dopravu zboží zaplacení kupujícím minimální  celkové kupní ceny dopravovaného zboží ve výši stanovené na webovém rozhraní obchodu. Dojde-li k částečnému odstoupení od kupní smlouvy kupujícím a celková kupní cena zboží, u něhož nedošlo k odstoupení od smlouvy kupujícím nedosahuje minimální výše, potřebné pro vznik práva na bezplatnou dopravu zboží, právo kupujícího na bezplatnou dopravu zboží zaniká a kupující je povinen dopravu zboží prodávajícímu uhradit.

2.6.            Pro objednání zboží vyplní kupující objednávkový formulář na webovém rozhraní obchodu. Objednávka musí obsahovat všechny informace předepsané ve formuláři (zejm. objednávané zboží, způsob úhrady kupní ceny, způsob doručení zboží). Před odesláním objednávky prostřednictvím objednávkového formuláře sdělí prodávající rekapitulaci objednávky včetně konečné ceny, obsahující veškeré daně a poplatky. V rámci rekapitulace má kupující poslední možnost měnit zadané údaje. Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko “odeslat objednávku“, kdy údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné.

2.7.            Objednávka kupujícího bude v co nejkratší době poté, co bude doručena prodávajícímu, potvrzena zprávou odeslanou na e-mailovou adresu kupujícího zadanou v objednávce. Součástí potvrzení bude shrnutí objednávky a tyto podmínky. Potvrzením objednávky ze strany prodávajícího dochází k uzavření smlouvy mezi  prodávajícím a kupujícím.

2.8.            V  případě, kdy prodávající  nebude moci objednávku potvrdit (zejména v situaci, kdy zboží není dostupné nebo v případě objednání většího počtu kusů zboží, než kolik je ze strany prodávajícího umožněno), bude prodávající kontaktovat kupujícího  a zašle kupujícímu nabídku na uzavření smlouvy v pozměněné podobě oproti objednávce. Smlouva je v takovém případě uzavřena ve chvíli, kdy kupující  novou nabídku potvrdí.

2.9.            Všechny objednávky přijaté prodávajícím jsou závazné. Kupující může zrušit objednávku, dokud není kupujícímu doručeno oznámení o přijetí objednávky prodávajícím. Kupující může zrušit objednávku telefonicky na telefonní číslo nebo e-mail prodávajícího uvedený v těchto VOP.

2.10.        V případě, že došlo ke zjevné technické chybě na straně prodávajícího při uvedení ceny zboží v e-shopu nebo v průběhu objednávání, není prodávající povinen dodat kupujícímu zboží za tuto zcela zjevně  chybnou cenu. Prodávající bezodkladně kontaktuje kupujícího a zašle  mu pozměněnou nabídku jako nový návrh kupní smlouvy, která v takovém případě bude uzavřena ve chvíli, kdy tuto nabídku potvrdí kupující. Za zjevnou chybu se považuje například situace, kdy chybí či přebývá číslice.

 

 

III.             PLATEBNÍ PODMÍNKY A DODÁNÍ ZBOŽÍ

3.1   Cena je vždy uvedena v rámci e-shopu, v návrhu objednávky a ve smlouvě.            V rámci návrhu objednávky je rovněž uvedena cena za balení a dopravu, případně  podmínky, kdy je doprava zdarma.

            Platba celkové ceny je požadována po uzavření smlouvy a před předáním zboží.   

           

            Úhradu celkové ceny je může kupující provést následujícími způsoby:

a)      bankovním převodem, kdy informace o bankovním spojení zašle prodávající v rámci potvrzení objednávky; v tomto případě je celková cena splatná do tří dnů od uzavření kupní smlouvy,

b)      kartou online – platba probíhá přes platební bránu, přičemž platba se řídí podmínkami této platební brány;

c)      dobírkou, kdy dojde k platbě při doručení zboží oproti předání zboží;

d)      hotově při osobním odběru – hotově lze hradit kupní cenu v případě převzetí v provozovně prodávajícího, a celková cena je splatná při převzetí zboží.

3.3.    Faktura bude vystavena po uhrazení celkové ceny a bude zaslána na e-mailovou adresu kupujícího; fyzicky bude faktura rovněž přiložena ke zboží.

3.4.    Vlastnické právo ke zboží přechází na kupujícího zaplacením a převzetím zboží.   V případě platby bankovním převodem je celková cena zaplacena připsáním na účet prodávajícího.

3.5.   Zboží je kupujícímu dodáno na adresu určenou kupujícím v objednávce, anebo prostřednictvím výdejny zásilek na adresu výdejny, kterou kupující zvolil. Volba způsobu dodání se provádí během objednávání zboží.

3.6.      Odpovědnost za nahodilou zkázu, poškození,  ztrátu či jakékoli znehodnocení  zboží přechází na kupujícího okamžikem převzetí zboží nebo okamžikem, kdy měl kupující povinnost zboží převzít, avšak z důvodu na jeho straně k převzetí nedošlo.

3.7.     Nebude-li prodávající schopen z jakéhokoli důvodu zboží dodat ani do 30 dnů od uplynutí doby doručení zboží uvedené v potvrzení objednávky, je prodávající i kupující od smlouvy odstoupit.

 

 

IV.             ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY

4.1.            Kupující, který uzavřel kupní smlouvu jako spotřebitel, má v souladu s ust. § 1829 občanského zákoníku právo odstoupit od smlouvy bez udání důvodů ve lhůtě 14 dnů ode dne doručení zboží. V případě uzavření smlouvy, jejímž předmětem několik druhů zboží nebo dodání několika částí zboží, začíná tato lhůta běžet dnem dodání poslední části zboží; pokud je předmětem smlouvy pravidelná a opakovaná dodávka zboží,  lhůta začíná běžet dnem dodání první dodávky zboží. Kupující může od smlouvy odstoupit jakýmkoli prokazatelným způsobem (e-mailem, dopisem), anebo vyplněním vzorového formuláře poskytované prodávajícím. Prodávající bezodkladně potvrdí kupujícímu přijetí formuláře o odstoupení.

4.2.            Kupující nemůže odstoupit od kupní smlouvy v případě, kdy je předmětem smlouvy:

-          Zboží, které bylo upraveno podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu,

-          V dalších případech uvedených v ust. § 1837 občanského zákoníku.

4.3.            Lhůta pro odstoupení se považuje za zachovanou, pokud prodávajícímu v průběhu této lhůty kupující  odešle oznámení, že od smlouvy odstupuje.

4.4.            Kupující, který odstoupil od smlouvy, je povinen vrátit prodávajícímu zboží do 14 dnů od odstoupení od smlouvy. Kupující nese náklady související s navrácením zboží prodávajícímu. Prodávající vrátín kupní cenu  do 14 dnů ode dne účinnosti odstoupení na účet, z něhož byla připsána, případně na účet uvedený v odstoupení od smlouvy. Kupní cena však nebude vrácena dříve, než kupující zboží vrátí prodávajícímu nebo prokáže, že zboží bylo odesláno prodávajícímu.

4.5.            Zboží musí být vraceno čisté a nepoškozené, je-li to možné, v původním obalu.

4.6.            Jestliže kupující zvolil jiný než nejlevnější způsob dodání zboží, který prodávající nabízí, vrátí prodávající kupujícímu náklady na dopravu ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží. V případě částečného odstoupení od smlouvy není prodávající povinen uhradit kupujícímu náklady na dopravu.

4.7.            Prodávající je oprávněn odstoupit od smlouvy kdykoliv před dodáním zboží, pokud existují objektivní důvody, proč není možné zboží dodat (např. vyprodání zásob, nedostupnost zboží, důvody na straně třetích osob). Prodávající vrátí ve lhůtě 14 dnů od oznámení odstoupení od kupní smlouvy všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od kupujícího přijal, a to stejným způsobem.

 

V.                PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ

5.1.            Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady, zejména že:

-          Má vlastnosti, které si strany ujednaly, a pokud nebyly výslovně ujednány, pak takové, které prodávající uvedl u popisu zboží, případně takové, které lze s ohledem na povahu zboží očekávat,

-          Je vhodné pro účely, které prodávající uvedl nebo které jsou pro zboží tohoto typu obvykle,

-          Odpovídá kvalitou,

-          Je v odpovídajícím množství, míře a hmotnosti,

-          Splňuje požadavky podle právních předpisů,

-          Není zatíženo právy třetích stran.

5.2.            Práva a povinnosti ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy, zejména ust.§ 1914 – 1925, § 2099 – 2117, § 2161 – 2174 OZ a zákonem č.634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění.

5.3.            V případě výskytu vady může kupující prodávajícímu předložit reklamaci prostřednictvím e-mailu nebo dopisu, a požadovat:

-          Výměnu za nové zboží

-          Opravu zboží

-          Přiměřenou slevu z kupní ceny

-          Odstoupení od smlouvy – pokud má zboží podstatnou vadu ( tj. strana porušující smlouvu již při uzavření smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala) nebo při větším počtu vad zboží, nebo při opakovaném výskytu vad či vad po opravě.

5.4.            V případě podstatného či nepodstatného porušení kupující nemůže odstoupit od smlouvy, ani požadovat dodání nové věci, nemůže-li vrátit zboží ve stavu, v jakém jej obdržel. To neplatí, bylo-li zboží použito ještě před objevením vady.

5.5.            Prodávající potvrdí a vydá písemné potvrzení o přijetí reklamace a předpokládané době pro její vyřízení (nejpozději do 30 dnů od uplatnění reklamace). Prodávající písemně informuje kupujícího o výsledku reklamace.

5.6.            Reklamace nebude uznána, pokud kupující před převzetí zboží věděl, že věc má vadu, anebo pokud kupující vadu sám způsobil.

5.7.            V případě oprávněné reklamace má kupující nárok na náhradu účelně vynaložených nákladů vzniklých v souvislosti s uplatněním reklamace.

5.8.            Kupující má právo uplatnit práva z vadného plnění u vady, jež se vyskytne u spotřebního zboží ve lhůtě 24 měsíců od převzetí zboží.

5.9.            Ustanovení ohledně práva z vad se nepoužijí:

-          pokud zboží, které je prodáváno za nižší cenu trpí vadou, pro kterou byla nižší cena ujednána,

-          opotřebení zboží způsobeného jeho obvyklým užíváním,

-          kdy to vyplývá  z povahy zboží.

 

VI.             OSOBNÍ ÚDAJE

Všechny informace, které kupující při spolupráci s prodávajícím uvede, jsou důvěrné. Jedná se zejména o kontaktní údaje, kterými jsou: jméno, příjmení . e-mailová adresa. Prostřednictvím těchto údajů kontaktuje prodávající kupujícího ohledně poptávaného zboží a zpracovává je na základě čl. 6 odst. 1 písm. b) GDPR – jednání o smlouvě, resp.provedení opatření před uzavřením smlouvy na žádost kupujícího.  Tyto údaje  o kupujícím nebude prodávající používat jinak  než za účelem plnění smlouvy, s výjimkou e-mailové adresy, na kterou je prodávající oprávněn zasílat obchodní sdělení, neboť tento postup umožňuje zákon (č.480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti), pokud není výslovně odmítnut. Tato sdělení se mohou týkat pouze obdobného zboží a lze je kdykoliv odhlásit. E-mailová adresa bude za tímto účelem uchována po dobu tří let  od poslední komunikace  mezi prodávajícím a kupujícím.

 

 

VII.          ŘEŠENÍ SPORŮ

7.1.            Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní prvek (např. zboží bude zasíláno mimo území České republiky), bude se vztah řídit českým právem. Volbou práva podle předchozí věty  není kupující, který je spotřebitelem, zbaven ochrany, kterou mu poskytují ustanovení právního řádu, od nichž se lze smluvně odchýlit, a jež by se v případě neexistence volby práva jinak použila podle ustanovení čl.6 odst.1 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č.593/2008 ze dne 17.6.2008 o právu rozhodném pro smluvní závazkové vztahy.

7.2.            K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: http://coi.cz .

7.3.            Evropské spotřebitelské centrum Česká republika se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č.524/2013 ze dne 21.5.2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č.2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).

 

 

 

 

VIII.       ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

8.1.            Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotčena platnost ostatních ustanovení.

8.2.            Kupní smlouva včetně obchodních podmínek  je prodávajícím archivována v elektronické podobě a není přístupná.

8.3.            Prodávající je oprávněn měnit či doplňovat znění obchodních podmínek, čímž nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklé po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.

8.4.            Přílohou obchodních podmínek je vzorový formulář pro reklamaci a vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy.

8.5.            Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti dnem 1.1.2024.